Autor |
Wiadomość |
Paweł Skalec
S.Śl.K.T.M. Ruda Śląska
Dołączył: 03 Lut 2006
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Ruda Śląska
|
|
T - Maxx - Traxxas |
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie zabiję kury znoszącej złote jajka...
Pierwszy T-maxx od czasu swojego pojawienia był ogromnym sukcesem , sprzedawał się ogromnych ilościach ,był kopiowany przez mniejsze firmy i ogólnie był na topie.
Po kilku latach od jego premiery pojawiły się informacje o jego następcy. No , ale dlaczego zmieniać coś co sprzedaje się dobrze?? Jaki będzie nowy model firmy Traxxas ?....
I tak nowy model okazał się być poprawioną wersją starego T-maxx’a .
Konstrukcja
T-maxx 2.5 tak jak jego starszy brat oparty jest o płaską aluminiową płytę na której znajdują się : silnik, zbiornik paliwa , odbiornik , akumulatory/baterie, skrzynia oraz serwa .
Wzmocnieniem podwozia są wsporniki biegnące pod spodem auta. Połączone są one z przednim i tylnim zespołem napędowym oraz po części z elementami na których zamontowane jest zawieszenie. Tak jak w poprzedniku zawieszenie tworzą podwójne wahacze wraz z podwójnymi amortyzatorami.
Zmiany
Nowy T-maxx otrzymał wahacze dłuższe o cal od pierwszego T-maxx ,co poprawiło jego stabilność. Ulepszeniu/pogrubieniu uległy wałki napędowe/półosie.
Bardzo dużo uwagi poświęcono silnikowi ,który został zaprojektowany od nowa. Głównym celem było uszczelnienie silnika przed dostawaniem się „lewego powietrza”.
Uszczelniono łączenie gaźnika z silnikiem oraz poprawiono szczelność na wale napędowym.
Sam gaźnik też poddany został zmianom. Wykorzystano w jego budowie tworzywa sztuczne o dziwnych nazwach . Dzięki tym zmianom T-maxx 2.5 uzyskał znaczący wzrost mocy w stosunku do poprzedniego modelu , przy zachowaniu tej samej pojemności.
EZ Start – czyli „system odpalający model” również doczekał się wielu zmian. Poprzedni EZ Start był zbiorem kabli i wtyczek zaczepianych na akumulator. Nowy starter otrzymał elegancką obudowę z mrugającymi diodami , do której wsadzamy akku. Dodane czujniki monitorują stan baterii , napięcie , oraz nie pozwalają odpalić ,gdy obciążenie na silniku jest zbyt duże (gdy jest np: zalany silnik spalinowy)
Do jazdy potrzebujesz:
-12 baterii AA
- Klej CA do przyklejenia kół do felg.
- Paliwo
- Nalepienia naklejek
- Butelkę do paliwa
- 6 Cellowy akku do startera
- i zwolnienie z pracy
Dane techniczne
Wymiary
Długość 486mm
Szerokość 414mm
Wysokość 164mm
Opony-przód 146mm
Opony-tył 146mm
Napęd
Rodzaj 4x4
Skrzynia-biegi 2 biegowa automat ze wstecznym
Wsteczny Wsteczny - 3 kanał radia służy do przełączania biegów przód / tył
Hamulec tarczowy
Silnik
Nazwa TRX 2,5
Pojemność 2,5ccm
Rozruch Poprzez silnik elektryczny zamontowany na stałe. Potrzebny akku. 7.2 V
Zawieszenie
Rodzaj Niezależne podwójne wahacze
Amortyzatory 8 olejowych, plastikowych amortyzatorów
Karoseria
Rodzaj Pickup truck- pomalowana
Inne
Zbiornik paliwa o pojemności 125ccm. Karoseria ma nowe wzory malowania [link widoczny dla zalogowanych]
Link do galerii:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 14:12, 04 Lut 2006 |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|